lördag 26 december 2009

Åhh, titta där flyger en Europa 12:a*

Så sa jag på någon av mina första flugfisketurer. Halvt på skoj men då visste jag inte riktigt vad det var jag såg. Nu vet jag mer men inte tillräckligt, jag vill lära mig mer om fiskens mat därför fanns det en hel del entomologiska titlar på min önskelista till jul.
Bland annat dessa verk som nu har hamnat i min ägo.
Flugbindning - Flugfiskarens favoriter
Nattsländor - Flugfiske och flugbindning av Sören Lindroth
Dagsländor - Från nymf till spent spinner av Sören Lindroth
dessutom de två fina läderinbundna fälthandböckerna Nattsländor och Dagsländor i öringvatten skrivna och även signerade av Kenneth Boström. 


Jag hoppas nu ta flugfisket och naturupplevelsen till en ny nivå. Tack alla snälla för presenterna.

*Europa 12 är ett klassiskt franskt torrflugemönster som ska imitera en nattslända.

1 kommentar:

  1. Trevliga presenter, grattis!

    Kanske mannen i vega-mössan skulle behöva liknande litteratur. Allt är ju som bekant inte Zonkers.

    SvaraRadera