lördag 23 oktober 2010

Senhöst på Åsen

Det har nu gått över en vecka sedan Daniel och jag för sista gången för i år besökte Hökensås fina fiske sjöar. Jag har haft i sinnet att skriva en utförlig rapport om denna som vanligt trevliga tur men tiden har inte räckt till och jag tar mig nu friheten att istället länka till Daniels välskrivna inlägg på hans blogg, It’s about trout.
Lite slött och tråkigt, jag vet. Men jag bjuder på ett par bilder iallafall.

 Fredag: Danne med den första av 2 riktigt fina regnbågar. 
Själv fick jag aldrig möjlighet att posera med någon fisk då jag fiskade bomm.


Lördag: En vacker men iskall morgon vid Enesjön.
Ett par timmar på morgonen gick fiskarna strandnära och vakade efter fjädermyggor men att imitera en sådan med en stilla liggande liten fluga var i princip omöjligt då linan frös fast i spöringarna i -7 grader.

Söndag: Jag smyger ut i vattnet vid ett nytt favoritställe i Enesjön.

1 kommentar:

  1. Mors!

    Du får ändra länken i ditt inlägg till http://itsabouttrout.se/?p=679

    Mitt nya "flöde" för din länk under "Mina vänners fiske bloggar" är http://itsabouttrout.se/?feed=rss2

    Längtar till Enesjön!

    Ha det!

    SvaraRadera