måndag 25 oktober 2010

Det ska kännas att man är på sjön

Optimala förhållanden, storgädde garanti. Det var Matsas ord.
Ja och jag har hört det förut men säsongen börjar leda mot sitt slut så det gäller väll att passa på och visst gädd-suget finns ju alltid där.
Matsa och jag gav oss ut på en eftermiddags tur på Bråviken i regn och rusk.
Det blev några kalla och blöta timmar på böljorna blå.
Endast en gädda krokades, det var ett gult spinner-bait som presenterades mot en blåsig vasskant som lockade.
Optimala förhållanden, ja det vet jag inte, i mellan åt kände vi oss som killarna i "Deadliest catch", krab fiskarna på tv ni vet.
Vill avsluta med att citera min kära sambo när hon kom in dyngsur och frusen efter söndagens första hundpromenad och fick höra att vi skulle ge oss ut och fiska. "Ni är ju inte kloka."
Jag kan väll till viss del hålla med, men det ska kännas att man är på sjön.

1 kommentar:

  1. Perra, du som blivit guidad i Trosa skärgård.. Vart finns dom heta ställena ? Vi ska ju köra trex-gäddan om 2 v !

    SvaraRadera