fredag 31 juli 2009

Nymfa i badkaret

Det rann långsamt ner för vänsterbenet. Det gjorde inte så mycket då, det var nästan lite skönt. Solen stekte och vattnet var varmt, jag ville ut till fisken som hade vaknat till liv. Det var sista kvällen i Tännån och blåmärket och det onda revbenet var visst inte det ända som hade hänt när jag tidigare på dagen vurpat.
Igår tog jag tag i problemet, hålet i vadarbyxorna täcktes med en gortex lapp som sattes dit med ett special lim och ett strykjärn helt enligt anvisningarna i reparations påsen.
Det gick bra men lite skeptisk var jag och ett test kändes nödvändigt. Man vill ju inte komma till fiskevattnet i höst och upptäcka att byxorna inte är täta.
Vadarna åkte på och vattnet fylldes på i det hypermoderna badkaret från det oberoende laboratoriet i Schweiz.
De var täta, möjligtvis att det kom en liten droppe i kanten på lappen, men det ska nog fungera ett tag till.
Efter en snabb besiktning av byxorna får jag nog inse att mina trotjänare ändå snart måste bytas ut, sömmarna är slitna och doften i framför allt det tidigare läckande vänsterbenet är inte av denna värld.

2 kommentarer:

  1. Du är fan inte klok :)

    Är du nykter på bilden? Det ser inte så ut ...

    Underbart!

    SvaraRadera
  2. Brukar man vara nykter i ett par vadarbyxor? :)

    SvaraRadera