söndag 26 december 2010

Nytt städ, ny glöd och snart nytt år.

Julen har varit trevlig med släckt och vänner, god mat och roliga klappar.
Bland annat lite skön flugfiske litteratur och en riktigt stilig "Westrin mössa" som svärmor knåpat ihop åt mig.
Skönt är det dessutom att ha ett par extra lediga dagar, där mycket av tiden har lagts bakom mitt nya "Anvil Atlas" bindstäd.
Det är kul att ta upp bindandet igen efter ett ganska långt uppehåll och det nya städet gav mig en riktig nytändning.
Fokus i jul helgen har legat på "Rocken", (Sjö och Åsandsländan) som jag hoppas att jag ska få användning av i vår/försommaren när de kläcker.
Två av mönsterna som jag gjort är jag riktigt nöjd med, en dun (nedan) och en kläckare (till höger).





Jag hoppas kunna vara väl förberedd med fulla askar när snart det nya året blir fiskbart.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Riktigt läckra knäckare! Vad har du gjort bakkroppen av på dunen?

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Hela kroppen är av CDC. Jag ribbar ihop 4 CDC fjädrar och några fasanstjärts fibrer med bindtråden.
    Det är kul att vara på gång igen.
    /P

    SvaraRadera
  3. Fina flugbilder!! Håller på och gör en flugfiskesida för nybörjare, www.flugspon.se, och det hade varit kul att få med lite av dina fina bilder. Skicka gärna om du vill dela med dig.

    Hursom, bra blogg! Tack!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket det var roligt att höra att du gillar grejerna.
    Du får gärna använda bilderna om du vill. Hör av dig till perra.westling@gmail.com så ska jag se vad jag kan skaka fram och även tipsa dig om en vänn som är en hejare på att binda flugor och fota dem.
    Ska kolla in din sida, bra idé, man kan inte få nog av bra info som nybörjare.

    /P

    SvaraRadera