lördag 1 januari 2011

Fiske året som gått.

2010 har blivit 2011 och jag vill ta tillfället i akt att önska alla ett gott nytt år.

När jag tänker tillbaka på året som gått kan jag konstatera att det inte varit mitt bästa fiskeår.
I alla fall om man ser till storlek och antal. Jag önskar även att det hade kunnat bli lite fler tillfällen, då det ofta är stunder för livet, som får mig att må lite extra bra.

Under mina turer på jakt efter de gröna. Har jag endast lyckats fånga 59 stycken gäddor med den största på blygsamma 4,5 kg. Det är inget vidare, jag vet. Men det får bli nya tag 2011.

På flugfiske sidan ser det inte riktigt lika mörkt ut. Här har jag lyckats lura 18 fiskar varav 4 var gäddor och resten regnbågar. Som ni ser är antal flugfångad fisk färre än de jerk/spinn fiskade, men jag ser det ändå som ett rätt hyfsat resultat för att komma från mig.

Det här blev rätt tråkig och menlös statistik från mitt fiskeår men som ni redan vet finns allt om mitt fiske 2010 att läsa här i bloggen.

Som den bästa upplevelsen för året vill jag lägga min väldigt fina regnbåge som jag fångade i Strandgölen, Hökensås i somras i topp och den galna gäddan jag drog på flugspöt i september.

Men det som är årets största händelse är väll Matsas helt otroliga 16 kilos gädda som i dagarna har kommit upp i ljuset igen då han vann den ärofyllda tävlingen "Big pike callange 2010" Grattis till det!
Linslusen Mats har även figurerat i lite olika fiskepress med sin kluns. Bl.a Fiskejournalen och Fiskefeber med en helsida.
Det blir svårslaget, men som sagt jag får ta nya tag i år. Ni får hänga med och se hur det går.

Jag kan också berätta att en fjällfiske vecka är bokad till sommaren men mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar