måndag 15 mars 2010

Årets mässor

Då har man landat efter en kaotisk mäss-lördag i huvudstaden. Tog bussen dit al'a pensionärsresa, resa och inträde i priset. Det ångrar jag inte då jag såg kaoset på parkeringsplatsen, jag hörde av någon att det var ca 35000 personer som mest i mässhallarna under lördagen. Siffran kan jag inte styrka men jösses vad folk det var. Större delan av dagen befann jag mig på flugfiske delen, tittade in på ett fullsatt flugbindnings seminarium där Johan Klingberg band ett par flugor, dessutom lyssnade jag på ett lika fullsatt föredrag av Gunnar Westrin. Annars låg flugfiskebutikerna på rad och här och där låg tillverkarnas montrar.
Jag hade en lång lista med eventuella inköp men trängseln gjorde att köpsuget aldrig infann sig. Men lite saker fick dock följa med hem. Inne på båtmässan hittade jag "Attitude baits" monter där jag uppdaterade min jerk-box med 3 nya heta beten för gäddan, 2 gigantiska musky spinnare och ett handsnidat jerkbait från "SvartZonker". Köpte dessutom en ny chestpack för flugfisket, en "Vision, Mycket bra" som jag kollat in ett tag. 4 stycken filmer slank också med. Johan Klingbergs nya. "Mayfly Madness" som handlar om det spännande fisket med Sjösandsländan. En jerk/flugfilm där 2 av sveriges främsta gäddfiskare tävlar, en med flugspöt och en med jerk. "Fly vs Jerk III", kanske kan den ge mig inspiration till mitt flugfiske efter gädda. En flugbindar film av Johan Klingberg inhandlades också "12 flugor för strömmande vatten" och sist men inte minst förbeställde jag "Drömån" en film av filmaren som bl.a gjort den otroliga "Gäddfeber". Det ska bli spännande att se och kanske kan ni läsa recensioner av filmerna här senare.
Trots trängseln var det en mycket trevlig dag och god stämning. Jag provkastade tyvärr inga nya spön och såg inga revolutionerande nyheter men jag fick en hel del nya intryck och inspiration till årets fiske.

1 kommentar:

  1. Jasså du ...

    Drömån tror jag också på .. spännande. Mayfly Madness är mästerlig, har du sett den ännu? Erkänn att du blir sugen på Säveån när du ser den filmen.

    SvaraRadera