onsdag 3 mars 2010

Nerverna spelar mig ett spratt.

Det var länge sedan nu!
Inspirationskällan för mitt bloggande är som ni vet fisket men den långa och kalla vintern har satt stopp för det. Några små tappra försök vid bindstädet har hållit den värsta abstinensen borta men de små rackarna som jag knåpat ihop har inte varit något att skriva om här. Men snart kommer våren. Det första vårtecknet brukar vara båtmässan och strax efter den kommer flugfiskemässan. Det fina i år är att de går av stapeln samtidigt, på samma plats men i olika lokaler. Den 13 mars styr jag kosan mot Stockholm för att se, klämma, känna och kanske testa några av årets nyheter. Vi får se, kanske sitter spenderbyxorna på.
Som sagt våren hägrar, men ett riktigt stort orors moln har dragit in över mig. En tråkig sak som kanske kan äventyra årets fiske. För ca 1 månad sedan började mina fingertoppar på ena handen domna bort, en pirrande känsla ungefär som om man har fått en bedövningspruta. Märkligt! Domningarna har fortsatt och för någon dag sedan kröp det upp i underarmen, riktigt skum känsla. Armen känns tung och okänslig, lite kraftlös liksom. På kvällen dagen efter försvann hela armen och samma känsla smög ut över bringan. Nu blev det plötsligt riktigt kusligt. Vad är det här nu då? Efter en orolig sömnlös natt bestämde jag mig för att söka läkare. Fick en tid och ett något så där svar. Efter tester och sådant drog läkaren slutsatsen att det är någon nerv i handleden eller i nacken som kommit i kläm. Jag står nu i kö att för att få komma till något nervologiskt center där de ska skicka impulser i närvtrådarna för att se vart det är och vilken nerv det gäller. Om det inte ger sig själv, kanske det blir operation. Oron var/är stor inte bara för vad det var som hände utan också för hur det ska gå att kasta och framför allt hur jag ska kunna binda dit en liten fluga på tafsen med en hand.
Det ordnar sig nog, får vi hoppas. Snön ligger fortfarande tjock utanför fönstret.

1 kommentar:

  1. Usch då ... och här hjälper antagligen inte whisky mot nerverna heller? Hoppas det ordnar upp sig till våren nu.

    Kul att du är igång och bloggar igen.

    SvaraRadera