torsdag 8 april 2010

Ett solklart karpaltunnelsyndrom

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg domnade plötsligt min kastarm bort, oron var stor, dels för anledningen till detta och framför allt för hur det skulle gå att fiska nu när säsongen drar igång.
Armen har kommit tillbaka, däremot är fingrar och handen mer eller mindre försvunna. Det går iallafall åt rätt håll och nu har jag ju testat både jerkbaitfisket och flugfisket utan några större problem.
Jag var på ett återbesök hos läkaren i dag och symtomen talar för ett solklart fall av karpaltunnelsyndrom som i mitt fall beror på överansträngning i armen. Musklerna i handleden har blivit inflammerade och trycker på en redan trång kanal i handleden där nerverna går.
I och med att det har gått åt rätt håll finns stora förhoppningar om att det helt och hållet ska försvinna av sig självt. Alltså tror vi att någon operation inte ska behövas. Det känns bra.
Jag ska om ett par veckor träffa en arbetsterapeut som ska fixa ett handledsstöd åt mig.
Hur som helst är jag väldigt lättad av att fisket inte blir drabbat av den anledningen iallafall.

3 kommentarer:

  1. Tjena moss! Skönt att få en diagnos på nerverna antar jag? Jag tycker det känns hoppfullt. Ger du Magnehult en ny chans till helgen? Själv skall jag fiska och prutta i vadarna hela dagen imorgon ute i skärgården. Jag har nästan lovat ugnsstekt havsöring till middag på lördagkväll :)

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Jo det känns riktigt bra att det är på bättringsvägen.
    Nä, det blir nog inget Magnehult i helgen, men prutta ska jag.
    Lycka till och smaklig måltid.

    SvaraRadera
  3. Du får be bönan släppa till lite mer perra.. Så löser det sig ska du se. ;)

    Ang fisket så är skärgården öppen för gäddorna nu. Ses !

    SvaraRadera