söndag 2 maj 2010

Fortsatt gädd-rekning

Söndag 2010-05-02
Det var en fin vårdag vid havet och fina vårdagar vid havet brukar få hjärnan att tänka väldigt enkelriktat. Min tänker GÄDDA. Jag skulle slutföra uppdraget som jag givit mig själv, jag ville så gärna kunna säga till Matsa och Johan att, dit åker vi, där står de på rad. Men tyvärr är det inte så lätt.
Idag åkte jag ut själv, jag tänkte att jag skulle testa på några gamla ställen som då och då brukar leverera, hoppa över de vanliga. Jag kastade och kastade, inget hände. Fortsatte så utan resultat provade olika beten, färger och olika hemtagningshastigheter men inget ville bita. Bestämde mig tillslut för att ge upp. På vägen hem stannade jag i viken där jag tagit de flesta av årets gäddor och efter ett par kast nöp en ca 2 kilos på ett Buster "Skitmörten".
Annars var det tomt. Jag slapp i alla fall nolla. Men så mycket visare blev jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar