onsdag 19 maj 2010

Mina fiskekamrater - Matsa

Matsa är från början min brors kompis. Han började fiska för ca 20 år sedan och har hela tiden varit öppen för nya utmaningar. Han har gäddan som sin favorit men har även gett gösen, havsöringen och borren en ärlig chans. Mats tog även med mig på min första Hökensås tripp med flugspöt.
Båten har han på trailer vilket har gjort att vi har kunnat bredda vårat fiskerevir och givit oss många trevliga heldagar längs östkusten.
För 5-6 år sedan introducerade han Johan och mig för jerkbaitfisket som gav oss en nytändning när det gällde gädda. Han har trots sin ihärdighet länge legat ett snäpp efter oss när vi snackar personbästa men i år smiskade han oss på stjärten med besked när han lyfte en ståtlig 16 kilos gäddmadam över relingen. Det blir svårslaget.
Även han är med i teamet "Matsas Mask och Mete" och brukar dra sitt strå till stacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar